onödigt vetande om mig

Hittade denna lista hos både Catti, Whatthefuck och mumari. Såg den dessutom på nått annat ställe så den verkar inte helt ägd av någon. Vågar man ta den då? Jag vågade i alla fall så här kommer mer nånsens om mig...

1. Hur gammal är du om fem år? Då har jag fyllt 29 (för tionde gången men ändå)
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min frisör Marina så nu syns inte de grå hemska hårstråna längre
3. Hur lång är du? 167 cm var jag sist jag kollade, inte för kort, inte för lång
4. Vad fick dig verkligen att skratta senast?  Gå till Olles blogg så förstår ni.
5. Vem ringde du senast? Mamma, behövde någon som hämtar barnen i morgon.
6. Vem ringde dig senast? En kompis ringde och kollade hur helgen varit. 

7. Dansar du i bilen? Dansar? Jag har en liten Skoda...sjunga får räcka.
8.. Vilken ögonfärg har du? Melerade, så typ grönblåbruna skulle jag tro.
9. Vilken är din favoritjulsång?Jag är inte så intresserad av jesus och sånt fast julen kommer från det så det får bli den trallvänliga sången om en liten gris av marsipan. Hör du den en gång så sitter den där på hjärnan för resten av dagen.
10. Var tror du att du befinner dig om tio år?  Jag jobbar på en skola någonstans i allafall. Där i mellan kommer jag att ständigt strida med min dotter som då är 14 och redan är läskigt lik mig. Oj oj oj! Snälla gör så att hon blir en hästtjej så hon inte vill ut på stan utan till stallet...
11. Vad skrämde dig om natten som barn? Allt! Jag var väldigt mörkrädd och på nätterna kan det vara väldigt mörkt...
12. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Inte många...jag är född på 70-talet, ni har sett modet som var då va?
13. Sover du med eller utan kläder på dig? Inte så många på sommaren, fler på vintern
14. Hur många kuddar har du i sängen? Två om jag räknar dem som jag har ensamrätt på
15. Sover du på någon särskild sida?. Liggande ner brukar vara en bra sida. Ofta på rygg så jag kan snarka extra högt.
16. Tycker du om att mysa/kela? Ja, jag är en mysis
17. Sover du med gosedjur? Nej, men räknas barn? Krångel är ganska gosig när hon lägger sig hos mig(innan jag känner hennes hälar mot ryggraden för då är hon inte så gosig längre)
18. Kan du rulla med tungan? Vadå rulla?
19. Vilka städer har du bott i? Sannahed är väl en stad va? Inte? Allt över 100 invånare är enligt mig en tätort.
20. När var du i kyrkan senast? Begravde granntanten förra hösten
21. Tycker du om kaffe? Kaffe, rödvin och wisky är det värsta man kan dricka. Äckligt!
22. Vad dricker du till frukost? Te med honung och mjölk
23.Är du en beroendemänniska? Japp!
24. Föredrar du havet eller en bassäng? Är det bara tillräkligt varmt så är allt som är vatten badbart.
25. Vem är den roligaste människan du känner? Svårt val...
26. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Godispapper från mina kolor (jag har hittat det perfekta godisgömstället nu...räkningslådan där ingen tittar frivilligt)
27.Hur länge har du campat som längst i ett tält? Som vuxen nån natt men som barn (jag var barn länge) så var det kanske nån vecka i trädgården hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0