Örjan har varit här!

När man valt att bo på landet som jag och min familj har valt så har man valt bort all slags service. Som att det är 4 km till närmaste affär och närmaste busshållsplats. Men en toppenservice finns det för alla oss och det är Örjan. Han kommer var femte vecka med en fullastad bokbuss och mina barn älskar när han kommer precis som jag gjorde när jag var liten. Om man möter någon som bor på landet utanför Kumla och säger att Örjan kommer i kväll så får man inte se många förvånade ansikten utan alla säger jaha är han hos er i kväll. När man är en person som han är och har kört i ca 30 år då vet alla vem han är. Fast jag vet ingen som vet vad han heter i efternamn...han är liksom bara Örjan den vandrande (åkande) ikonen från Kumla.

Min dotter passade på att tala om för honom att till hennes dagis kommer det också en Örjan....fast den Örjan heter Tomas. Ja ja så var det med det.

Jag var och beställde tid hos frisören idag, så nu ska alla hemska grå hårstrån färgas över nästa vecka. Det ser jag fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0