Dags för nästa shoppingrunda

Jag och kringelikrångel åkte till Willys för att fylla på matförådet. Det var vi inte ensamma om... Fick vända stax innan Kumla för det var en massa vägmaskiner ivägen och åka en annan kringelikrokväg. Blev lite förvånad när det var skyltat till Max från den vägen men insåg snart att det är tusentals människor på andra sidan skogen för där är den årliga Torpkonferensen för olika kristna församlingar. Folk åker från när och frärran för att bo i husvagn på en åker och lyssna på nån som talar i en stor lada. Varför? Det kommer jag som inte är kristen aldrig att förstå. Att en av mina grannar gillar Torp kan jag förstå för de hyr ut sin husvagn varje år och åker sedan på semester för pengarna.

Nu när jag och kringelikrångel har vilat upp oss efter morgonshoppingen ska vi till metropolen Hallsberg för att gå på Lindex, Dressman och Uffes lada. Sen blir det en kurva förbi mamma för att kånka upp ännu mer loppissaker på hennes vind.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0