Trodde det var ett skämt!..

Jag var skitnervös i morse tror jag. Dagen började bra men när jag var mitt inne i Örebro bland bilar och rödljus så tappar jag linsen. Hur smart är det när man kör bil och är närsynt... Jag fick blunda med det linslösa ögat vid varje korsning så att jag inte krockade med någon. Att stanna mitt i rusningstrafiken för att pilla in en lins är nog ingen bra idé. Men jag tog mig till parkeringen vid skolan, hittade linsen på jackan och lyckades pilla in den. Men synen blev inte bättre för det. Stressad och fin fick jag tag i en toa där jag kunde fixa till det...den hade kommit åt fel håll.

Nu gick det lite bättre. Kom till tentasalen i god tid och det kändes helt okey. Vi fick in tentan och jag gjorde som vanligt och tog en fråga i taget. Första sidan var frågor med tre alternativ, varav ett var rätt. Andra sidan var lika dan. Tredje och sista sidan var det två frågor att svara på. Jag trodde det var ett skämt! Kan en tenta vara så liten och lätt och ändå vara en tenta. Efter en kvart var jag klar och hade gått igenom alla frågor tre gånger. Tur jag tog med en banan att äta så att jag hade något kvar att göra tills man fick gå efter en timma. Men man ska vara tacksam att det inte var en skitsvår tenta om gastrulering och annat onödigt vetande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0