Ljuset har kommit åter

Vet ni hur mörkt det är när man bor på landet. MÖRKT! Nu har det kommit snö och man kan nästan se utan ficklampa utomhus. Äntligen! Jag tänker nu förtränga att de lovade slask och skitväder snart igen och bara njuta av all snö som lyser upp min tillvaro.

Men om man fortfarande tycker det är mörkt hemma hos mig kan man sola sig i grannens belysning. Jag har en liten slinga vid verandan. De har fler... Det är ganska tjusigt men lite för amerikanskt för mig. Men de tycker det är fint och då får de gärna ha det för det är inte jag som betalar elräkningen. De måste gilla det för sin egen skull i alla fall för vi bor inte så centralt. För om man åker från närmsta stad (Kumla är faktiskt en stad), tar sig till utkanten av staden, åker tre kilometer på asfalt utan lyse och fortsätter sedan på grusväg en kilometer till en återvändgränd mot skogen där ingen annan åker än vi som bor här och brevbäraren. Då måste man har lagt ut alla dessa tusentals kronor på belysning för att glädja bara sig själv. Själv skulle jag ha lagt dessa tusenlappar på att göra något roligare men det är tur att alla får göra som de vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0