Alla borde ha en sån tant

Nu har vi träffat svärmors ingifta faster Ruth. Alla borde ha en sån tant. Hon hade med sig 500 kr var till barnen så att jag kunde köpa dem något fint! Hjälp! Varför hade inte jag en sån tant när jag var barn? Jag hade ju morfar men han hade bara ett slitet men varmt hjärta, ingen tjock plånbok. Fast tanten är ju snäll dessutom. Jag och barnen träffar nog henne max två gånger om året och ändå hade hon med sig så mycket pengar. Det bevisar att det var hennes man som var snål och inte hon. Bara tanken på att de bodde i en etta hela sitt gemensamma liv. Han tyckte det var för dyrt annars. Nu bor hon i en stor fin tvåa, det är hon värd lilla tanten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0