det förflutna spökar

Den som följt min blogg en tid kanske minns att jag har min värsta klasskompis genom tidernas döttrar som elever...Jättegulliga tjejer som inte brås på sin pappas sätt att vara mot sina klasskompisar... Hur som helst är ju allt förlåtet för alltid och vi är vuxna människor i dag. Men härom dagen när jag svarade i telefonen på jobbet (som inte längre är mitt jobb) så var det han(!) Jag har inte pratat med honom sedan vi slutade nian...undrar om han fattade att det var jag? Han var trevlig i telefonen och jag försökte vara som det vuxna lärare jag ska föreställa så det gick smidigt. Men jag var lite skakis efteråt kan jag lova...

Ett annat litet spöke travade in på dagis på lucia...En gång för länge sedan hade jag en pojkvän som var en snäll kille men han hade ett par kompisar på fel sida lagen...Jag träffade dessa en del och pratade också en hel del med en av dem som hade vid 18 års ålder hunnit med allt från paragraf 12 hem till kumlabunkern. Han tog sig ur allt och har haft ett vanligt knegarjobb i tio år nu och byggt sig ett helt vanligt svenssonliv på rätt sida lagen. Dock har jag inte träffat honom på många år utan hört av en gemensam kompis att det gått riktigt bra för honom. Han kliver då in på dagis med en liten kille i famnen på lucia. Hjälp, våra barn ska gå på samma dagis! Det var knökfullt med folk den dagen så jag log lite snällt...jag har ingen aning om han känner igen mig...ska man fråga eller ta för givet?

Summan av kardemumman är att det förflutna alltid spökar men när spökena kommer fram ur garderoben så är de inte alls så skrämmande som man tänkt sig alla år. Konstigt på nåt sätt...

Kommentarer
Postat av: Kristin

Vet du, det är flera som i efterhand sagt att de misstänkte det men inte ville säga något. Jag är likadan själv, man vill inte lägga sig i.



Men jag är glad att jag så pass fort insåg att det jag höll på med var fel. Sen att jag inte fick ngn hjälp av sjukvården är en annan historia.



Tänker nog ungefär som du, så länge kläderna passar så... :)

2008-12-23 @ 09:01:20
URL: http://snowseesblogg.blogspot.com/
Postat av: Fatima

Ja dessa spöken! Aldrig roligt att konfronteras med det förflutna alla gånger.



Min hall var det väl inget större fel på, men vi har alltid velat ha vita lister och dörrar. Det är detta jag nu sliter så hårt med. Även toaskåpet har fått lite färg på sig.

Och så har vi renoverat lilltoan oxå! Det tar visst aldrig slut ;o)

2008-12-23 @ 09:55:01
URL: http://misssnoopy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0