Vilken härlig dag!

Den här dagen började lite segt, men sedan blev den bara bättre och bättre. Hemtentan är klar, jag ska få en hel del tillbaka på skatten och sen fick jag låna resterande kurslitteratur av busens lärare. Toppen för nu behöver jag inte köpa en enda bok till den kommande kursen. Jag har lånat alla jag inte hade, så istället för en utgift på 2000 kr så blev det 0! Vilken härlig dag!

När jag var till Örebro idag såg jag en liten sak som gjorde mig glad. Det stod tre arbetare vid infarten till stan. En gubbe, en kille och en ung tjej. De höll på med anläggningsarbete, grävde ner kablar eller nåt. De talade en stund (jag stod i kö till trafikljuset) sen tog killen och gubben var sin spade och den unga blonda tjejen svingade sig vant upp i grävmaskinen. Vad snopen jag blev...fast kul tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0