God jul på er, mig och alla andra!

Nu är det äntligen jul! Barnen har fått klappar av tomten, de låg i öppnaspisen i morse när de vaknade. Men det är bara att erkänna att barnen växer. Min åttaåring talade om för mig och sin syster att det där med tomten är bara påhittat det är jag som fixar det. Fick honom att förstå att även om han har förstått det så behöver han inte tala vitt och brett om det och krossa dottern tanke om den snälla tomten. Vi gjorde en överenskommelse, han tror och vet vad han vill och dottern får tro att det var tomten ett par år till. Tur att han kan spela med när han vill.

Nu har vi tittat på filmen som tomten gav. Nu är det bara fyra timmar innan vi ska gå till farmor och äta. Bara sju timmar kvar tills barnen får sina paket. De har redan börjat tjata om att få öppna varsitt paket till... Det kommer att bli en lång dag... De ska nog få öppna varsitt paket om en stund. Man kommer ju ihåg hur LÅNG julaftonen var när man var liten. Barnen är nog inte de enda som ska vara snälla på julen även mammor borde vara lite snälla. En god och snäll jul på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0