lördag=städ, disk, tvätt och godis

Nu när det är lördag så ska man hinna ikapp det man borde hunnit under veckan...Jag är ju tidsoptimist och tror alltid att jag ska hinna allt...Det gör jag inte! Så i dag ska jag ha tråkigt och städa, diska, tvätta och handla. Kringelikrångel har redan konstaterat att det är lördag och vi ska handla lördagsgodis. Japp det är hennes favoritdag igen. Som ni förstår så är inte lördagar min favoritdag då jag ska fixa allt tråkigt. Måndagar är bättre...då är det städat, handlat, fixat och jag tror åter igen att jag ska hinna allt.

I går blev det inte heller som jag tänkt.Ovanligt va? Svärfar fick tid på sjukhuset för att testas för sin nyupptäckta kärlkramp. Där rök min trevliga lunch eftersom jag fick följa med på en gång och skjussa in honom till akuten. Mannen åkte till Normans med mig och sedan hem för att skjussa svärmor till vårdcentralen och apoteked då hon fått ros igen. Inte bra! Gubbens kärlkramp skiter jag fullständigt i men lilla svärmor är det synd om. Jag fick äta lunch själv på pastan och vänta en stund i skolan innan jag började. Kul med lektion en fredag till 15.45...han drog över dessutom. Hann bara ett par kilometer då mannen ringer och ber mig hämta gubben på sjukhuset. De ville inte ha kvar honom där. Jippi! Jag fick höra på allt hela vägen hem i stället. Som vanligt tror han att han inte behöver lägga om sina vanor utan bara ta ännu några mediciner. Han har fortfarande inte förstått att alla sjukdomar han har beror på hans vanor. Ät bättre, rör på dig och byt jobb gubbe så kan du minska på alla mediciner! Men vill man inte lyssna på andra så får han väl äta igäl sig då...

Min bil är nu blå, blank och buckelfri!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0