jag lär mig tydligen den hårda vägen

Jag hann inte blogga i helgen. Å när jag väl hann så var datorerna upptagna av andra familjemedlemmar. I helgen provade jag på att ta fel väg. Den hårda vägen att lära mig saker och ting alltså. Jag har alltid sagt att busen lär sig den hårda vägen, det är ingen större idé att tjata öronen av honom. Han är tydligen släkt med mig alltså...

I lördags började jag med att åka och handla med båda ungarna själv okey dumt val. Man åker inte till Ica Maxi med två trötta halvhungriga ungar. Tro mig jag vet nu:-S  Jag lärde mig att inte åka till Ica Maxi en lördag med två barn när man kan tvinga en eller två av dem att stanna hemma hos pappa även om han snickrar på ett skjul.

När jag kom hem och började laga mat så ser jag mannen komma med en bur ved och ställer utanför dörren...jag for ut för att fråga varför han stallde den där? Jo det visade sig att det hade regnat på den så hälften av veden var sur. Av någon undlig anledning var han tvungen att åka till Hallsberg och leverera ved just då i denna stund. Tror ni jag hade ro att gå ut och fixa i trädgården när vi ätit? Nej då. Jag gick ut och konstaterade att jag hade en bur med 1 kubikmeter ved mitt utanför trappen...jag fixar inte det! Jag bar in alltihop i pannrummet, staplade och trixade så att det är fara för ens liv (rasrisk) när man går in i pannrummet bara för att jag är så jävla envis. När tror ni mannen kom hem? Japp ni gissade rätt...precis när jag blev klar. Vad kan man då lära sig av detta? Skit i att det står en kubikmeter ved framför trappen och hoppas ni så småningom får hjälp att bära in all ved.

På söndagen(i går) städade jag mest hela dagen. Inte mycket trädgårdsarbete då heller. När barnen kom in så spilde de ut pärlor, jos och mjölk på mitt nytorkade golv. Suck! Varför städar man? Man borde kanske ha städhjälp? Eller trimma mannen..?..(skoja bara:)) Sen åkte vi runt skogen på den lilla och den stora fyrhjulingen. Det var kul för jag fick köra!

I dag har jag besiktigat bilen, lånat mammas skrivare, joggat (det gick mycket lättare än förra veckan), handlat och förberett min so-lektion. Vi avslutade eftermiddagen med att göra en bilutflykt när vi hämtat barnen. Kameran glömde jag hemma men vi har provåkt nya E18 mellan Vintrosa och Örebro som öppnade idag. Så kan utflykterna se ut när man är gift med en lastbilschaffis. Han tycker nya vägar är spännande...ja det är tur vi alla är olika.

Kommentarer
Postat av: whatthefuckdotcom

Hahaha, hoppas veckan blir bättre!!!

2008-10-14 @ 21:53:57
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0