det blir en konstig lördag

Det blev en konstig dag i går. När jag jobbat klart och åkt mot örebro inser jag att jag måste prova ackorden på gitarr till min låt. Jag svänger förbi en klasskompis och lånar hennes innan vi åker mot örebrouniversitet. Väl där står det en lapp på dörren att lektionen är inställd pga vård av barn. Jaha? Vad gör man då? Vi tog en fika. All spänning inför prov och uppspelande av min låt för läraren resulterade i att all kraft gick ur mig. Det fick bli att åka hem (ganska skönt) men hur ska vi nu hinna med allt på kursen? Vi har så lite lärarledd tid så det liknar ett skämt. Dessa tre timmar som försvann hur ska vi hinna med det. Ska vi göra dubbelt så mycket nästa fredag? Dessa teorilektioner är redan fullspäckade med ny information...
I dag är det i alla fall lördag:) Jag ska skjussa krångel till Mulle och sen busen till tandläkaren. Mannen ska åka till Nora och köpa en moppe som han ska ha att åka till jobbet på har han tänkt nu när han ska börja jobba dag. Fast han har reserverat sig mot kalla dagar, snöiga dagar och regniga dagar. Vi får se hur det går med moppeåkandet...

Nu måste jag fixa matsäck till krångel. Ha det bäst i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0