Jag kan konsten att tjata hål i huvudet på folk

En vis person jag hade som handledare berättade för mig vad hennes mamma hade lärt henne. Låt inte din största fördel bli din största nackdel. Hon är otroligt ordningssam och är duktig på att organisera. Egenskaper man uppskattar hos sin jobbarkompis tills hon tar över för att det är lika bra det blir ordning och reda på en gång. Själv är jag ganska lagom på de egenskaperna. Jag har en annan styrka...jag pratar. Jag är inte särskilt blyg, har inga problem att tala inför folk och uppfattas som väldigt social. Tills jag kommer igång...jag pratar och pratar och pratar. Det värsta är att jag är medveten om detta men ändå pratar och pratar och pratar. Jag måste skärpa mig! Eller så får jag skaffa öronproppar till mina vänner, för då hör de ju bara det de vill och kan sålla bort pladdret. Hmm...ska fundera på det... Eller så kanske jag ska försöka att vara tyst lite oftare och låta andra människor komma till tals. Det är ju betydligt trevligare! Fast i morgon blir det svårt, jag har nästan lite lappsjuka här hemma på landet när jag har haft jullov. Men på tisdag ska jag försöka att skärpa mig...Jag lovar inget, men jag lovar att försöka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0