jaha då var det gjort

Julafton är slut för i år. Det gick lika fort som alla andra år. Jag vet att det fortfarande är jul, men det känns mer som en ganska lång helg. Rätt skönt faktiskt. Men vardagen påminner sig ganska snabt. Jag har burit in ved, tvättat och betalat räkningar. Kort sagt som en helt vanlig lördag.. Välkommen till småbarnfamiljens liv. Ganska långt från glitter och glamor. Men rätt trivsamt i alla fall. Fast jag kan väll inte säga att jag blev helt lycklig när dottern ville gå upp kl.6,15 i morse. Men lite Ariel på tvn så fick jag somna om en liten stund i soffan. Julklapparna till barnen blev många... väldigt många... Så går det när det är bara två barn i familjen. Själv fick jag en tröja av mannen som jag köpt själv. Tack den passade! Prenumeration på en trädgårdstidning av svärmor. Hon hade tänkt till i år, trevligt. En plastig spelande tomte av svågern. Ööhh? (Han valde att lägga en förmögenhet på mina barn i stället) En tomte av svärfar, fin. En lott av min morbror, typiskt det blev en nit. 1000 spänn av mamma att spendera på bara mig, yes! På torsdag ska jag till Vingåker, då har jag råd att köpa tröjan jag ville ha. Tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0