stort och smått med mig

Hade en lite egoistisk stund när jag tänkte på mig själv som person. Tänkte på saker som är stort  och smått med och på mig och om jag borde vara nöjd med det eller göra något åt det. Jag kom på att enklaste sättet är att göra en lista:

Smått med mig =                           
Förmågan att lyssna
Förmågan att vara tyst
Låta andra sova när jag sover
Synförmågan

Vad ska jag göra åt det
Jag ska lyssna mer på andra människor.
Jag ska bita mig i tungan ibland när andra talar så att de får tala till punkt.
Jag ska köpa nya snarkplåster så att resten av familjen får sova när jag sover.
Synförmågan är inget problem så länge jag kommer ihåg att köpa nya linser eller inte tappar dem som jag gör ibland.
Stort med mig =
Håret
Fötterna
Händerna
Egot
Rösten

Vad ska jag göra åt det
Håret får vara stort för det är så jobbigt att platta det. Hur som helst så är det unikt i alla fall.
Mina stora fötter gör att jag står stadigt på jorden och inte ramlar så ofta.
Mina stora händer är praktiska när man ska skriva på datorn, jag når alla tangenter utan problem, synd att jag inte kan spela piano.
Mitt ego är stort, men om min omtänksamhet mot andra är större så kanske det inte är ett problem...eller? jag får fundera på det en stund.
Min röst är stor och stark, synd bara att den låter som en kar och inte går att sjunga med. Men den hörs bra och det kan komma till användning när man blir färdig lärare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0