måndag, den första dagen i december

Måndag i dag och livet känns betydligt bättre:) Vi var som en vanlig familj i går och gick på julskyltning och var och handlade tillsammans. Vi tog Max till kvällsmat på vägen hem så jag mådde inge vidare på hela kvällen. Jag är för gammal för den feta maten det är bara att konstatera. Hmm...tur jag inte är så galen i hamburgare så det är ingen större uppoffring att låta bli.

DJURRÄTTSAKTIVISTER VAR ÖVERALLT när jag skulle åka och hämta krångel som varit på kalas i lördags. Poliskontroll från båda hållen vid minkfarmarn för blåskontroll och frågan om man skulle delta i demonstrationen...klarade blåskontrollen och när polisen frågade om jag hade körkort så svarade jag jajemen och vinkade och åkte...får man göra så??? pinsamt... Det var en hel del poliser och övervakade demonstrationen....två av gångerna har det gått lite fel när djurrättsaktivisterna har varit där.....först släppte de ut massor av minkar som frös och svälte igäl, andra gången eldade de upp ett uthus för minkfarmarn...i det uthuset förvarades all mat till minkarna...smarta ungar det där...nu nöjde de sig med att protestera och gå fram och tillbaka på vägen. Kanske bättre att försöka ändra lagstiftningen än att själva döda djuren kanske...

Kommentarer
Postat av: Carro

Vilka puckon!!!! Dom fattar förstås inte heller att de är dom som är boven i dramat!

2008-12-01 @ 11:06:05
URL: http://carrobondmora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0