vilka härliga namn

Alla döper sina barn till spännande, annorlunda och roliga namn. Men inte jag...var jag feg? Läste på tavlan när jag lämnade krångel att det hade börjat ett nytt barn på avdelningen, ännu ett ovanligt men vackert namn. Försökte memorera det men minns inte nu vad barnet hette...mitt närminne är inte vad det borde vara...

Jag har alltid avskytt mitt namn men som vuxen accepterat att man heter vad man heter. Dubbelnamn som gör att folk tror man är född på 60-talet när dessa hade sitt genombrott. Smeknamn har man ju haft genom åren men nuförtiden är det bara morbror och svärfar som säger Fia. Mannen har också ett gubbnamn men kallas av alla utom sina föräldrar för sitt smeknamn. Undrar om det var det som gjorde att jag (vi) valde namn som tillhörde 10 i topp de år vi fick våra barn? Det skulle vara fina men lättstavade namn, inget krångel och inget avvikande. De har exakt lika många bokstäver, det kan bli så när man har en son som tycker sånt är viktigt. Var sitt andranamn fick de också, Axel och Emma. Lika många bokstäver och båda är släktnamn. Jösses vad tråkiga vi är!

Kommentarer
Postat av: whatthefuckdotcom

Vanliga namn är inte alltid tråkiga... malcom är ganska vanligt, på gammla gubbar i england ;)... men han heter även Pluto... Ja, vi döpte ungstackaren Pluto i andranamn... men det var för att han såg ut som en utomjording på ultraljudet, och jag var övertygad om att jag var steril... så vi tänkte att han kanske kom från Pluto ;)

2009-01-22 @ 10:34:54
URL: http://wtfdcom.blogspot.com/
Postat av: Dagens Eko

Inte är ni trista och tråkiga för det. Är väl bättre barnen får lägga till ett eget namn om dom inte gillar det dom har fått, än att få ett "konstigt" annorlunda namn som sen dom blir retade för i skolan eller hittas på dumma fula smeknamn på.

Min dotter har också ett vanligt "tråkigt" namn, 5 bokstäver - har en viss koppling till släkten, men även internationellt gångbart och kan inte ge så många nid-namn.

2009-01-22 @ 12:53:58
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: whatthefuckdotcom

Hahaha, jag trodde först du menade att klasskompisen hette Pluto i förnamn, det tog ett tag innan jag kopplade idag ;)

2009-01-22 @ 12:56:21
URL: http://wtfdcom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0