slänga sig med långa och krångliga ord

Var på föreläsning om AD/HD i dag och det var intressant tyckte jag. Men den framstående forskaren som skulle föreläsa om detta i tre timmar var lite omständig...han gillade krångliga ord och annat som man troligtvis kan om man är psykolog och forskare sen många år. Synd att det inte var gårdagens föreläsare som hade AD/HD som forskningsämne för han var en mycket bättre talare och slängde sig inte så ofta med långa och krångliga ord. Men efter tre timmars intensivt lyssnande kan jag ärligt säga att jag uppfattade inte mycket sista kvarten. Om jag någon gång får tid över ska jag läsa hans bok om AD/HD för han hade en hel del vettigt att säga om ämnet och allehanda missuppfattningar. Tomas Ljungberg hette han om det är någon som bryr sig. Ska kolla upp vad hans bok hette...

Krångel slocknade medans jag läste saga för busen så det är så lugnt och skönt här=) Det är nyttigt med dagis ibland... I morgon ska hon och jag på utflyckt. Mannen och busen ska på hindersmässan, inte marknadsstånden utan maskinfirmorna som har extra utställningar, korv, fika och massor av folk och erbjudande under hindersmässan varje år. Jag och krångel struntar i traktorer och ska åka till lek och buslandet i stället=o)

Kommentarer
Postat av: Catti

Tänk när min mamma slog ihop händerna och nöjt berättade att de skulle få ADHD till den lilla orten där de bor.

Fick harkla mig och fråga undrande om det inte var ADSL hon menade...

2009-01-29 @ 21:17:04
URL: http://lakritsfantomen.blogspot.com
Postat av: Emelie

AD/HD i nytt ljus =P

2009-01-30 @ 12:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0