Utmaning om äcklig mat

Jag har blivit utmanad av Olle och av Catti

Utmaningen går alltså ut på äcklig mat...man ska skriva vad den man fått utmaningen från inte vill äta, och då berätta vilket av det man själv skulle kunna tänka sig att mumsa på.

Sen ska man då själv skriva ned 5 maträtter man själv aldrig skulle äta.

Dessa är Olles:

1. Spenat, denna äckliga gröna sak från helvetet...
2. Ostron, slemmigt äckligt och inte meningen att det ens ska ätas. Det ligger ju förpackat i ett kassaskåp typ..
3. Sniglar, läs nr 2....
4. Grisfötter, dom klafsar runt i sin egen avföring hela sina liv och det finns ärligt talat inte mycket ätbart på deras skånkar...tycker mest det brukar knastra äckligt när nån sitter o tuggar på denna "delikatess".
5. Fisk med mycket ben i... Jag älskar fisk, men den måste vara 100% benfri..annars kräks jag... :P

Dessa är Cattis:

1. Blodpudding
2. Lever/leverbiff, framkallar huvudvärk och kräkningar.
3. Hackkorv. Vad är egentligen de där små håren som sticker upp ur röran?
4. Hjärta. Kommentarer överflödiga.
Mat är intressant så denna utmaningen skickar jag vidare till:
5. Lutfisk. Innehåller, och smakar, gift. Lever sitt eget liv i munnen.

Vi börjar med vad jag skulle kunna tänka mig att äta av detta...av Olles äckelrätter får det bli den där beniga fisken. Resterande rätter framkallar kräkreflexen allt för fort hos mig.

Sen var dett Cattis lista...den var lite lättare eftersom jag gillar hackkorv=) Knaperstekt med potatis och ketchup. Behöver jag säga att jag är den enda i familjen som äter det?

Nu till mina val:
1 Ärtsoppa- vidrig lukt, vidrig smak och fullkomligt oätligt!
2. Svamp-kul att plocka vidrig att äta.
3. Ägg- slemmigt och läskig lukt.
4. Kokta grönsaker- grönsaker ska knapra när jag äter dem tack.
5. Mannagrynsgröt- passar bebisar inte fullvuxna.

Nu ska jag utmana fem nya bloggare till den här utmaningen
Jag utmanar dessa fem:
Siri Pernilla Emelie Fatima Dagens Eko

Kommentarer
Postat av: Catti

Hahaha! Jag ÄLSKAR svamp och är ett ganska stort fan av allt på din lista - förutom mannagrynsgröten. Så det kan va =)

2009-02-22 @ 15:10:17
URL: http://lakritsfantomen.blogspot.com
Postat av: Emelie

Utmaningen är gjort (=

2009-02-22 @ 22:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0