Vad har jag gett mig in på??

Jag ska jobba onsdagar och torsdagar i tio veckor. Jag har nu av någon anledning valt att lära alla tvåor och treor om Närke och dess historia. Jag ska på onsdag börja med att förklara varför landskapet ser ut som det gör. Jag ska få dessa 25 elever att förstå istidens inverkan på det de ser genom fönstret varje dag och så. Detta ska jag göra i en timme i veckan resten är det matte och sånt som det är bara att köra på i. Jag tycker detta är jättekul men hur ska jag kunna lära barnen det? Hjälp, vad har jag gett mig in på? Jag har varit på biblioteket och hos mamma och lånat böcker men jag måste själv utforma uppgifter till barnen. Hjälp, hjälp och åter hjälp!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0