Gott gott i gott gott!

Jag köpte cookies på vägen till min kompis i morse...det blev två över så jag tänkte barnen kunde få det i matsäcken när vi ska på utflyckt i kväll...det tyckte inte min man. Inte för att de inte får äta kakor utan för att han blev utan. Han ville inte direkt erkänna att han var grymt sugen på dessa kakor utan det kom små kommentarer när jag skulle försöka öva på den så kallade gitarren. Efter ett antal kommentarer som ex: kul att ni fick äta kakor osv. så tappade jag tålamodet och bakade nya egna cookies så att han kunde få icas som var bara hälften så goda.



De blev goda! Jag var tvungen att provsmaka. Jag gjorde så här om nån blev sugen:
5 dl vetemjöl
1,5 dl socker
2 dl farinsocker
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt
1 tsk vaniljsocker
50 gram smör
2 ägg
2 msk kakao
1 chokladkaka (100g) i bitar

Blanda allt och lägg ut 20 stora bollar på plåt (två plåtar)
Grädda i 200* i ca 12-13 minuter

Man kan istället för chocklad ha nötter, smarties eller nåt annat.
Grundreceptet kommer från en kompis (tack Ann-Sofie) sen har jag ändrat lite grann.

Kommentarer
Postat av: whatthefuck

Hahaha, ja så kan man också se det... mmmm nu blev jag sugen på kakor!!! men jag såg på din tjusiga klocka att jag är sen som attans!!! Sambons race är kl 4 ;)



Ha´t bra ida :)

2008-09-15 @ 14:23:04
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0