tänkte inte på det...

Jag är en bonnunge och är uppväxt inte bara på landet utan på bondgård. Jag har varit med och styckat kött (inte slaktat utan delat det i bitar och sånt) så himla många gånger. Jag har dessutom gjort det med min mamma som är en nogrann pedant så ordning och reda ska det vara... Nu skulle jag fixa detta själv den här gången när vi köpt kött. OOps! Tror ni Ann-Sofie köpt hem fryspåsar och sånt? Nepp det blev visst glömt... Oj då! Det är svårt att packa 22,5 kg köttfärs utan fryspåsar..... Det blev nu lite mer i påsarna än jag tänkt eftersom jag hade ganska lite påsar hemma och dessa var den tunnare varianten som inte fixar ett år i frysen direkt.

Nu tror jag det är bäst att jag tar en tur till affären på lunchen i morgon och köper riktiga påsar som jag kan stoppa in alla dessa "fuskpackade" paket som ligger i frysen. Jag kunde ju inte vänta tills i morgon direkt med färsen (ni har väl hört om ica-skandalen?) köttfärs är ju som bekant väldigt känsligt. Jättebiten till biffar ligger däremot ute på min kalla altan så den får vänta tills i morgon när jag har investerat i lite nya påsar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0