är man lantis på riktigt då?

I somras åkte vi igenom Laxå, en håla som ligger mig lite varmt om hjärtat. Där på en parkering intill rödljuset står det två exakt likadana vita volvo 740 med en kille i varje som talar med varandra genom rutan(nervevad). När vi 20 minuter senare passerade igen så stod de fortfarande kvar och ingen av dem hade gått ur sin bil. I dag när jag åkte från universitetet till jobbet så passerade jag två för mig mycket bekanta gubbar. Där satt de i var sin traktor med öppen dörr och pratade med varandra. Varför går inte män ur sina fordon när de pratar med varandra? Kanske är det bara i Laxå och Kumla som man gör så eller är det så överallt? Om man dessutom gör det i en traktor, är man då en riktig lantis?

Kommentarer
Postat av: Ann

God morgon!

2008-10-10 @ 06:20:16
URL: http://lillanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0