äntligen klar

Jag och busen har städat hans rum...för er som har ett alldeles vanligt barn (finns det sånna?) kan det vara ett äventyr att städa ett rum. För oss som har en buse eller någon annan som har lite svårt att göra vissa saker och är jätteduktiga på annat är det ett "lite" större problem. Det är som att bestiga ett berg att städa barnets rum tillsammans. Min buse kan både laga mat och baka helt på egen hand men städa är inte alls logiskt för honom så då försöker vi tillsammans...Jag har skjutit på det för länge så det var nog tre veckor sist...Hur kan så mycket golvyta bli till så lite? Nu är det klart och det gick förvånansvärt bra. Vi har dessutom bestämt att nästa söndag ska vi städa igen. Nån gång måste han ju lära sig hur man gör...eller? Innan han flyttar hemifrån hoppas jag... Resten av huset gick av bara farten så nu behöver jag inte skämmas när mamma kommer i eftermiddag. Hur kunde jag få en mamma som är pedant? Och varför gick inte det i arv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0