fest ska det bli

Nu är det bestämt... det blir byafest den 9 augusti. Jag erbjöd mig att lämna ut inbjudningar och bära bord och annat så nu blir den av i år igen. Det brukar vara jättetrevligt och vissa grannar pratar man faktiskt bara med där. Annnars vinkar man bara när man möter dem i bilen. I dag har vi gjort stora skyltar till loppisen så nu står de i mammas garage och väntar på att bli uppsatta.

Annars har vi varit på barnkalas i dag. Vår granne fyllde åtta och busen var bjuden. Kringelikrångel hittade hans lillebror så hon ville inte gå hem igen. Det blev till att stanna på kalas och hjälpa till med busfrön. Vi blev bjudna på pizza så det var inte helt fel. Hon beställde två familjepizzor som de och vi vuxna fick dela på. Rätt smart faktiskt. Nu har busen bestämt att det ska han också ha på sitt kalas. Han har dessutom bestämt att han ska ha filmkalas...konstigt att ha ett lugnt och tyst kalas för första gången, men han hinner ändra sig hundra gånger till innan december. Vi får väl se vad det blir.

Nu ska jag läsa lite på alla mina favoritbloggar som jag inte har hunnit med...ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0