vilken dag...

Som den studerande, arbetande, ständiga gräsänkan och småbarnsföräldern jag är så har jag rätt att vara slut så här dax... Eller? Jag kanske känner efter lite extra just nu. Eller så är det som min mamma säger jag eldar ljuset i båda ändar och ger mig inte förens jag är helt slut.

Min dag började kl.5.30 av att två barn och en yrvaken katt tyckte att nu är det dags att gå upp. JAG VÄGRADE! Sonen tog med sig lillasyster till sitt rum för att titta på film eftersom barnprogrammen inte ens hade börjat. Fick i allafall dra mig en stund före morgonduschen och frukosten. När jag hade skussat i väg barnen så hann jag hem för att fixa sopor, bära in ved och damsuga huset. Hann en snabbis förbi Lidl för att köpa mjölk och fil. Sen har jag jobbat på dagis hela dagen, 35 ungar på avdelningen är ingen barnlek. Var ute i regnet i två timmar Suck! Påminn mig om jag råkar glömma det att där vill jag inte jobba i framtiden. Det är ungar överallt!!!

Hem för att laga mat och tända om i pannan, byta om och packa fotbollskläder till sonen. Hämta dottern hos en kompis och hem igen för att hämta sonen och lämna kvar dottern till farmor som kommit. I väg på fotbollsträning och passade då på att springa en sväng. Det gick förvånansvärt bra! Hem igen för att inse att dottern inte ville sova med farmor i dag. Lägga dottern, se till att sonen gjorde klart läxan och sedan lägga honom och äta en macka och ringa mannen samtidigt. Kolla av mailen... fick skriva om Jürgen Moser i min uppsats. Nu har jag bara duschen kvar sen kommer jag att somna innan örat har nått kudden.

Välkommen till en dag i Ann-Sofies liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0