Nu är det bara 27 gånger kvar

Jag har funderat ut hur många gånger jag behöver träna innan jag klarar av att springa 5 km. Då menar jag inte ta mig runt 5 km för det klarar jag på viljan bara. Utan klara av att springa hela sträckan på en tid som är okey. Jag har lagt upp en strategi och den innebär att det är 27 gånger kvar att träna. Om jag följer detta så att jag är på topp till maj för jag är sugen på att springa vårruset. Hoppas bara jag får med mig någon för det är inget kul annars. För den som nu är ung och vältränad så verkar nog mina rundor små och banala. Men för mig som inte sprungit på tio år så är det nog bra att börja i lagom takt och så öka succesivt.

Sprang i morse med Loke. Han tyckte det var en bagatell...det tyckte inte jag. Det var dyngsurt i spåret så det kändes som om fötterna sögs fast i leran och sågspånet. Men jag ger inte upp nu när jag har kommit igång. Jag ska få bättre kondis. Dessutom är det ju trevligt om man inte blir så sladdrig i skinnet i fortsättningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0