månen har många kratrar...

I kväll har jag varit med sonen och hans klass på stjärnkväll. Barnen fick lära sig en hel del om stjärnbilder, planeter och månen. En duktig farbror var där och visade saker i sin stjärnkikare. Även vi nyfikna föräldrar fick möjlighet att titta. Jag tittade på månen och det var riktigt spännande. Jag visste att månen hade kratrar, men att det var så många det viste jag inte. Det var jättespännande att få se.

Annars har jag jobbat i dag. Det var riktigt kul! Vi bakade kladdkakor och gick till ishallen med 51 ungar. Jag hann bara komma dit så var det dags att gå hem känndes det som, ändå hade vi gått ca 5 km med alla dessa barn. En bra dag som började tidigt (5.15) och slutar tidigt (21.15). Tack och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0