det är skönt med lov iallafall

Jag har lov. Det är himla skönt att ha lite mindre måsten. Idag fick jag vårkänslor och började fixa i växthuset. Jag grävde bort en massa gammal jord och la på ny. Nu ska det bara på lite dynga så kommer tomaterna och gurkorna att växa så det knakar. Jag har gjort iordning ett nytt bord att ha alla mina frökrukor på också. Snart är det dags att börja sätta frön till alla blommor och grönsaker. Jag har köpt gurkfrön för de måste jag sätta inne först för de är lite känsliga. Tagetes, dalior och andra blommor blir bättre om jag sätter i växthuset där de kan få massor av ljus. Jag har ju så små fönster, alldeles för små för en blomtokig person. Min förra granne har byggt ett orangeri till sitt nya hus...jag är bara lite avundsjuk. Vilken dröm!

Idag har jag faktiskt pluggat lite...bra Ann-Sofie det var på tiden. Nu har jag bara två sidor kvar att skriva. Målet är att skriva lite i morgon bitti. Jag hoppas att jag är lika säker på det i morgon som jag är nu...

Jag var på bio med ungarna i dag. Alvin och gänget visades och den var lite kul. Sonen älskade den och dottern ville åka hem. Sen skutsade jag sonen till mormor så dottern och jag hade en lugn och skön kväll. Hittade en bonde jag känner hos mamma så nu ska vi till honom och hans bror på lördag för att titta på kalvar och kossor. Åh så Simon x 2 om någon av dem fortfarande lever. Simon och Simon är/var två gigantiska stutar (kastrerad tjur). När jag frågade Mats varför han hade Simon kvar bland alla kossor fick jag det enkla svaret att vissa väljer att ha en hund, han hade valt att ha en Simon. Bilder kommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0