billigt blev det!

Var på toysrus i dag med tre barn...det är en spännande upplevelse...men jag överlevde. De hade egna pengar med sig så det var inget tjat om vad de ville ha men om man ska handla för sina egna pengar så är det så mycket svårare att välja. Det tog en timme att välja var sin grej. Själv köpte jag en mössa och vantar på rea till dottern för 40 kr. Helt klart ett fynd.

Nu tog vi oss till Ikea där vi skulle äta lunch hade jag tänkt. Jag tog köttbullar och barnen valde makaroner och köttfärssås. Väl vid kassan ville kassörskan ha 35 kr av mig. Men vadå 35 sa jag, barnens mat då? Det är sportlov så vi bjuder alla barn på makaroner och köttfärssås den här veckan. Det var bara att tacka så mycket! 35 kr för fyra personer att äta sig mätta, det är nästan så att man inte tror det. Glad blev jag! Nu kunde jag med gott samvete köpa de något dyrare tallrikarna som jag ville ha.

En dag som har varit allatiders. Fast nu är jag lite trött för jag sprang när sonen spelade fotboll. Det gick så bra så jag tog en liten omväg, det blev lite jobbigt men jag klarade det. Nu är det bara 26 gånger kvar att träna innan jag har fått upp kondisen till mitt första mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0