stoppa hemmafruarna!

I dag har jag varit liiite irriterad några gånger!!! Hela anledningen är igentligen hur det blev med de där männen som när de var pojkar hade en hemmafru till mamma... Om man har en mamma som hela ens uppväxt tagit hand om allt. Som tvättat, diskat och lagat mat till sin familj utan ett gnäll. Hon har givetvis inget eget liv förutsatt att hon inte tar med sig barnen dit hon vill åka eller till den hon vill träffa. Vilket i slutändan gör att hon tycker det är så krångligt att göra något för sin egen skull att hon låter bli.

Tänk sedan att denna pojke blir stor och flyttar...inte till något eget utan tillsammans med sin intetontanande flickvän...japp då fick man sig en helt vanlig mansgris! Jag blir för tillfället GALEN!

För den som inte förstod så kan jag förtydliga med att min kära svärmor (ja jag har en snäll svärmor) har varit hemmafru och offrat allt som var hennes på sin man och sina två "små" pojkar. Själv så är jag en ensamstående mamma med tre barn...en på fyra, en på snart nio och en som i november fyller 34.

Nu ska jag slänga mig i soffan och njuta av att mitt största barn har åkt och jobbat och kommer hem på tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0