Snart luktar det gott hemma hos mig!

Brödet tog slut till mellis så nu bakar jag. Så om en halvtimma luktar det gott i mitt lilla hus. Ska nog göra soppa till kvällsmat så kan vi provsmaka om det blev bra. Sen ska jag gå igenom skafferiet efter onyttigheter som ska rensas bort. För om 30 timmar införs godisförbud för mig och mannen i en månad till att börja med... Jag ska klara det! Alla frestelser ska bort så att oddsen för att min kära man ska klara det ökar massor. Jag hoppas att sonen minskar i omfång och dottern äter bättre med mat om det inte finns något annat än frukt och nyttigheter som man kan smygäta. Svärfar undrade om vi skulle banta men det är ju inte det vi ska göra. Vi ska försöka få en bättre livsstil till våran familj. Speciellt för mannen och sonen som ligger i risksonen. De har ju inte de bästa generna när det gäller övervikt och diabetes. Så vi gör det för hälsans skull. Och om några kilo försvinner på mig så får vi se det som bonus. Dottern hoppas jag ska växa och bli större när hon äter bättre. Men än är det 2007 och jag tror det finns kvar i asken med after eight. Mumms fillibabba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0