Mycket måndag idag

Varför är det så att vissa måndagar är mer måndag än andra? I dag är det en hel del måndag. Jag började dagen med att inte få i gång min bil! Den startar alltid och eftersom jag bor på landet är jag helt beroende av den. Bara till att väcka gubben och tala om att jag var tvungen att låna hans bil, ut igen och flytta över ungar och väskor och mot skola, dagis och sen till min vfu-plats. Inser när jag kommer fram att parkeringstillståndet ligger i min bil hemma. Bara till att fråga runt till jag kunde få låna ett annat.

Dagen fortsatte tack och lov bättre när vi gick till skogen med alla barn. Ända till jag skulle göra lite kul experiment i skogen och göra bakpulverbomber. Vattnet var lite kallt så den small inte... tills jag gick fram och skakade den... oj vad mycket bakpulver jag har på hela mitt regnställ nu!!! Men det får man ta om man vill jobba med barn.

Men med tanke på vilken bra födelsedag som sonen fick i går så får man vell vara lite trött idag. Jag började dagen med att baka tekakor till räkmackorna som skulle vara till vuxenkalaset och sedan pannkakor till pannkakstårtan till barnkalaset. Städa undan i hela huset, blåsa ballonger och allt annat som hör till. Sen gick dagen i ett! Men det är han värd, fast jag är mest lycklig att det är ett år kvar till nästa gång. Då fyller han nio hoppas han går med på att vi har filmkalas eller något annat stillsamt. Det här årets trädkullslekande och annat tog nog knäcken på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0