Den sköna tystnaden

Nu är den bästa tiden på dygnet!  Mina barn sover och det är alldeles tyst här hemma. Katterna sover, mannen är och jobbar och jag är kung över fjärrkontrollen. Tänk att få titta på vilka nonsensprogram jag vill, eller varför inte en romantisk komedi där slutet redan är förutsägbart efter fem minuter. Hoppas det inte är allt för egoistiskt att säga att tiden från 20.30-22.00 är den bästa stunden på hela dagen. Jag älskar mina barn och för all del även min man mer än något annat på jorden men jag skulle inte orka göra det om jag inte fick min tysta sköna stund några gånger varje vecka. Det bästa är nog att få välja vad man vill göra utan att någon annan kan ha en åsikt om det. Man behöver inte finnas till hands för någon utan man kan tända ljus och krypa ner i soffan och mysa. Eller varför inte kunna ringa en kompis och prata utan att bli avbrutna av mina kära barn minst 100 gånger. 100 kanske var att överdriva men många gånger kan det bli ibland tyvärr. Nu ska jag njuta lite till av min tystnad sen är det kudden som gäller så att jag orkar med morgondagen med allt vad det innebär med luciafirande och annat.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Dela med dig och berätta vad du har lärt dig idag!?

Ha en trevlig kväll (=

2007-12-12 @ 21:26:46
URL: http://www.eualia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0